در راستای اجرای بسته نوین خدمات بیماریهای غیرواگیر در سطح ادارات و لزوم تعیین عوامل خطر بیماری های غیرواگیر در کارکنان، شبکه بهداشت و درمان گچساران اقدام به خطرسنجی سکته های قلبی و عروقی و دیابت برای کارکنان فرمانداری گچساران نمود.

در راستای اجرای بسته نوین خدمات بیماریهای غیرواگیر در سطح ادارات  و لزوم تعیین عوامل خطر بیماری های غیرواگیر در کارکنان، شبکه بهداشت و درمان گچساران اقدام به خطرسنجی سکته های قلبی و عروقی و دیابت برای کارکنان فرمانداری گچساران نمود.

 به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان گچساران، براساس نظر کارشناسان بهداشت و درمان؛ خطر سنجی سکته های قلبی و مغزی ابزاری مناسب برای محاسبه میزان احتمال وقوع سکته قلبی یا مغزی در ده سال آینده است.

برهمین اساس تخمین میزان خطر ده ساله وقوع سکته های قلبی و مغزی، کشنده یا غیرکشنده، درباره شروع مداخلات پیشگیرانه و درمان برای گروه های در معرض خطر بالا، تصمیم گیری صورت می گیرد.

گفتنی است : گروه هدف این برنامه را افراد با سن 30 سال و بالاتر که دارای یکی از عوامل خطر شامل ابتلا به دیابت و فشارخون بالا، دور کمر مساوی یا بیشتر از 90 سانتی متر، سن بیش از 40 سال، مصرف دخانیات، مصرف الکل، سابقه بیماری دیابت یا کلیوی در افراد درجه یک خانواده و یا سابقه حوادث قلبی عروقی زودرس در خانواده هستند، می توان معرفی کرد.

بر اساس گزارش وب دا: برنامه خطر سنجی در هفته سلامت در تعدادی از ادارات شهرستان گچساران انجام می گیرد.

 

 

تصاویر پیوست